hele asbak eruit halen

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003

hele asbak eruit halen

Bericht door Roy 2.0 16v »

he
hoe kan ik de hele asbak eruithalen?? ik wil die namelijk vervangen door een sloop model want bij mij sluit ie niet mooi meer aan en de veer is kapot, dus de bak schiet echt snel naar voren als je de knop indrukt.

ik heb vanavond al even gekeken en veel gevoeld en gewrikt, beetje kracht erbij. maar geen beweging in de krijgen... ik zie er ook geen schroefjes achter.

als ik de ijzeren afsluitklep omlaag hou en erachter voel, voel je wel 2 klemmetjes maar die lijken ook weinig nut te hebben.

Wie het weet mag het zeggen! gaat om een 2.0 16v 1992
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Blue Vectra
Oud-Clublid
Oud-Clublid

Bericht door Blue Vectra »

ik zou het eerlijk gezegt niet weten..., ik rook namelijk niet :lol:
Sin
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Contacteer:

Bericht door Sin »

open doen klepje naar voren en je tilt hem er zo uit meen ik
W201 fan boy o_0
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker

ja dat dacht ik ook.. maar ik kan trekken wat ik wil, (en daar en ik heel goed in), maar de asbak blijft stug zitten en de hele middenconsole beweegt gezellig mee..

maar ik zie ook helemaal nergens schroefjes achter de asbak als je het klepje naar beneden doet. dus moet blijkbaar wel eruit te trekken zijn.. maar hoe..
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

Ik weet niet of je de hele unit eruit wilt halen.. of alleen het "as-bakje"

Hier paar foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De hele unit eruit dan zul je het middenconsole los moeten halen. Hij hant erachter met de "ogen" aan de zijkant.

Het bakje zelf is heel simpel... asbak open doen (metalen KLEP OMHOOG laten). Er zitten twee greepjes links en rechts waarme je hem met duim en wijsvinger omhoog kunt trekken. Hij blijft iets hangen achter de klep zelf.. deze eventueel iets naar beneden buigen.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
GSi Twente
forum-gebruiker

Bericht door GSi Twente »

Goed om te weten.
Bij mij zit er namelijk een Stinger Ventura in, dus mocht ik ooit eens gepakt worden. :wink:
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker

Marty aan jou hebben we nog wat :roll:

maar wat ik niet vat, vandaag op de sloop even bij andere astra''s gekeken en lekker slopen enzo, maar daar zit de asbak echt aan de middenconsole vast...

dat was dan wel bij een astra 1.6 maar ik denk dat het principe hetzelfde moet zijn. de unit was gewoon vastgelijmd aan de console.

het gaat mij erom dat de asbak rustig open gaat als je op de knop drukt, en dat het klepje goed sluit, want ik zie er nu licht achter, van de asbak. bij mij mist er dus een veer ofzo. maar met jouw info kan ik als het goed is de bak loshalen, waar het asbakje inzit.

ik hou het hier op de hoogte, laterz
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

hij zit ook ECHT vast aan het middenconsole (zijkanten)

Die ogen die je ziet (aan de asbak) daar zit het console met pinnen doorheen en een paar punjtes lijm..

gewoon rustig loshalen.. dan komt hij er met niet veel moeite uit.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker

en jahoor, vandaag had ik em even losgehaald. was idd langs de zijkanten pakken, en goed wrikken en na een klein tijdje schoot ie los.

bij mij was de veer dat in de linkeronderhoek zit, los. en ik zag geen wit wieltje aan de linkerkant, daarom schoot ie er echt uit ipv. langzaam open.

ik zal woensdag op de sloop wel weer even kijken en veertje en wieltje jatten, en ik verheug me er nu al op om het erin te pielen..
Plaats reactie