moeilijk schakelen

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Evierqa
forum-gebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 nov 2005 19:06
Locatie: Lelystad

moeilijk schakelen

Bericht door Evierqa »

he,

Sinds enige tijd kreeg ik mijn gsi slecht in zijn achteruit voornamelijk als hij koud was. Nu krijg ik hem ook super moeilijk in Zijn 1 als hij koud is. Als ik even heb gereden dan gaat het wel, gaat niet echt soepel maar wel beter. Wat kan dit zijn? Ik moet soms echt heel hard duwen lkijkt me niet goed?
Gebruikersavatar
Bossa'
forum-gebruiker
Berichten: 214
Lid geworden op: 25 jan 2004 12:18
Locatie: No-Ho
Contacteer:

Bericht door Bossa' »

Pook afstellen + evt bakolie bijvullen/verversen.
AstraG::1.8 TURBO©Turbocharged by Dbilas Dynamic® => Sold!


New daily => -=[Corsa 1.8 GSi '04]=-
Gebruikersavatar
Melbo
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 07 jul 2004 10:36
Locatie: Terneuzen

Bericht door Melbo »

Misschien je koppeling versleten waardoor hij niet helemaal vrij komt als je het pedaal indrukt...
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

pennetje in de schakelstang ook meteen even vervangen, kost 2 € geloof ik... :wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Evierqa
forum-gebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 nov 2005 19:06
Locatie: Lelystad

Bericht door Evierqa »

thnx allemaal, ga ik allemaal even fixen.
Gebruikersavatar
D_V_R_O_S
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 06 apr 2004 19:59
Locatie: naaldwijk

Bericht door D_V_R_O_S »

dit heb ik dus ook...
alleen in zijn 1 gaat hij bij het begin even moeilijk.

normaal gesproken kun je als je aankomt rollen bij een stoplicht hem alvast in zijn 1 zetten.
maar ik moet (als de motor koud is) echt eerst helemaal stil staan voordat ik hem in zijn 1 kan zetten. (dan gaat hij gewoon soepel).


en waar zit dat pinnetje ergens?
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

ja ehhhh....shit me camera is dood :?

Als je onder de kap even goed kijkt naar je schakelstang, dan zit er tussen de bak en het schutbord ergens een soort van primitieve kruiskoppeling in de stang, bestaand uit 2 U-vormige beugeltjes, die worden verbonden door een metalen pennetje wat erdoorheen zit...
In de loop van de tijd slijt dat pennetje een beetje en krijg je steeds meer speling, dat veroorzaakt ook een beetje dat uitgewoonde 'roerbak' gevoel... :)

Maargoed, misschein dat iemand nog wel ergens een foto van dat ding heeft, en hem even hier neergooit :wink:
Tis allemaal niet zo moeilijk te vinden hoor, als je even goed kijkt naar je schakelstang, zie je hem vanzelf zitten :wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

zitten trouwens 2 pinnetjes in het machaniek.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
D_V_R_O_S
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 06 apr 2004 19:59
Locatie: naaldwijk

Bericht door D_V_R_O_S »

Sounddragon schreef:ja ehhhh....shit me camera is dood :?

Als je onder de kap even goed kijkt naar je schakelstang, dan zit er tussen de bak en het schutbord ergens een soort van primitieve kruiskoppeling in de stang, bestaand uit 2 U-vormige beugeltjes, die worden verbonden door een metalen pennetje wat erdoorheen zit...
In de loop van de tijd slijt dat pennetje een beetje en krijg je steeds meer speling, dat veroorzaakt ook een beetje dat uitgewoonde 'roerbak' gevoel... :)

Maargoed, misschein dat iemand nog wel ergens een foto van dat ding heeft, en hem even hier neergooit :wink:
Tis allemaal niet zo moeilijk te vinden hoor, als je even goed kijkt naar je schakelstang, zie je hem vanzelf zitten :wink:
dank je!
ik gaat eens ffies koekeloeren!
alleen het is zo koud buiten :evil:


:lol:
Evierqa
forum-gebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 nov 2005 19:06
Locatie: Lelystad

Bericht door Evierqa »

ok pennejes dus, btw bij vochtig weer gaat het ook beter en wanneer ik stevig rem gaat het naar zijn 1 schakelen makkelijker
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

even plaatje voor de liefhebbers:

Afbeelding
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Melbo
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 07 jul 2004 10:36
Locatie: Terneuzen

Bericht door Melbo »

Sjow, wist niet dat jij zo mooi kon tekenen Marcel! :o
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

jaja zo los uit de pols.
:P
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Plaats reactie