nokkenas keering

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
AsTrA-GsI
forum-gebruiker
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 dec 2005 13:10

nokkenas keering

Bericht door AsTrA-GsI »

ik zit even met een vraag,ik ben tot de ontdekking gekomen dan mijn nokkenas keering lekt dus ik wil hem gaan vervangen,maar ik hoorde als je eenmaal de distr.riem eraf hebt gehaalt dan je hem gelijk moet vervangen en de waterpomp ook de riem is niet zo lang geleden vervangen.
ik hoop iets te horen maar alsvast bedankt.

ed van bekkum
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

hoelang en hoeveel km geleden issie vervangen dan?
Waterpomp vervangen is onzin.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
AsTrA-GsI
forum-gebruiker
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 dec 2005 13:10

Bericht door AsTrA-GsI »

ja ik weet niet wanner ik had hem gekocht met op de kap 127000 hij staat nu op 188000
dus jah ik weet ook niet hoelang gelede maarja het maak niet zo uit ik bne zelf monteur die ik heb die spullen ook voor een appel en een ei.

nog even een vraagje stappen moter schoonmaken bedoelen jullie gewoon de gasklep????

m.v.g ed vna bekkum
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Stappenmotor = LFR, die hangt onder je inlaat.
Staat Bosch op, als je wat licht erbij hebt, zie je hem wel.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
AsTrA-GsI
forum-gebruiker
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 dec 2005 13:10

Bericht door AsTrA-GsI »

en hoe kant ik die het best schoonmaken moet ik hem lichtje op schuren ofzo of met rem reiniger?

bedankt ed
AsTrA-GsI
forum-gebruiker
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 dec 2005 13:10

Bericht door AsTrA-GsI »

zit tie acherop je je gasklep die sensor?????
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Nope.

Heb zo geen afbeelding.
Moeilijk uit te leggen, hij hangt onder je inlaat tegen je onderblok.
Dus SFI bak eraf, und koeken bitte.
Laatst gewijzigd door GSi Twente op 13 dec 2005 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
D_V_R_O_S
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 06 apr 2004 19:59
Locatie: naaldwijk

Bericht door D_V_R_O_S »

als je die keerring(en) vervangt hoef je dis.riem er niet af hoor.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

ok, je riem moet je gewoon vervangen, die is er aan toe. Moet elke 60.000 km of 4 jr.

LFR is geen sensor, maar een actuator.
De LFR regelt je stationair toerental via een luchtomloop om de gasklep heen. Probleem is dat ze vervuilen en daardoor stroef gaan.
Oplossing:

LFR demonteren, schoonspuiten met carburateurreiniger, en tijdens het spuiten d eklep via een accu op 12v laten "klapperen".
Daarna, accu minuutje losgooien om de motronic te resetten, zodat de ingeleerde waarden weer gereset worden naar 0.

Wat voor motor ligt erin dan?
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
AsTrA-GsI
forum-gebruiker
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 dec 2005 13:10

Bericht door AsTrA-GsI »

oke ik zal ffies gaan speuren waar die zit maar ffies nog was ik vergeten te zeggen het gaat om een astra 2.0 8 klepper maar ik zal ffies opzoeken gaan

maar alsvast bedankt
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

DaVaRiOuS schreef:als je die keerring(en) vervangt hoef je dis.riem er niet af hoor.
Leg uit... misschien kan ik wat leren. :lol:
Als jij de bakkant bedoeld, ja, dan hoeft dat normaal niet.
Bedoel je de distributie-zijde, succes. :lol:
Laatst gewijzigd door GSi Twente op 13 dec 2005 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

bij een 8 klepper zittie zo pal voor je neus.
Daar kijk je recht tegen aan, hangt via zo'n haaks slangetje aan je inlaatspruitstuk.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Laagvlieger op 13 dec 2005 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
AsTrA-GsI
forum-gebruiker
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 dec 2005 13:10

Bericht door AsTrA-GsI »

ow oke maar wel op de volgorde wat je zei schoonmaken ik zal het morgen even gaan doen.

bedankt ed van bekkum
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

ja stappenmotor van de 2 liter 8 klepper en 16 klepper zijn hetzelfde, alleen zittie bij de 16v op een HELE leuke plek. :lol:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
AsTrA-GsI
forum-gebruiker
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 dec 2005 13:10

Bericht door AsTrA-GsI »

ow oke maar bedankt voor de moeite en de tips

ed
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Laagvlieger schreef:ja stappenmotor van de 2 liter 8 klepper en 16 klepper zijn hetzelfde, alleen zittie bij de 16v op een HELE leuke plek. :lol:
Gymnastiek oefeningen.
Zere kuiten kun je er ook wel van krijgen. :lol:
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Plaats reactie