Hoi,
ik heb een GSI 8v uit 93.
Gisteren is de flexibele koppeling tussen het spruitstuk en de rest van de uitlaat afgebroken. Die hele koppeling was gewoon rot.
De breuk zit aan de kant van het spruitstuk. Voor zover ik kan zien, is het spruitstuk totaan de flexibele koppeling uit één stuk. Betekent dit nu dat ik een heel nieuw spruitstuk moet kopen, of kan ik een nieuwe losse koppeling ertussen lassen?
Groeten,
Rick
Flexibele koppeling afgebroken
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 10 feb 2004 17:58
- Locatie: Lommel (België)
Nee, voor zover ik weet is dat allemaal origineel.Marty schreef:Flexibele koppeling? Op een Astra GSi 8v?
Zit daar standaard niet op! Komt het blok, of uitlaat ergens anders uit?
Maar, ik heb dus even verder zitten lezen, en misschien had ik het een kogelkoppeling moeten noemen.
De koppeling bestaat eigenlijk uit twee platen die met bouten en veren flexibel tegen elkaar gehouden worden. De twee stukken pijp die zo tegen elkaar gedrukt worden zijn respectievelijk hol en bol geslepen, zodat ze wat tenopzichte van elkaar kunnen bewegen.
Ik las dus ook dat zo'n koppeling waarschijnlijk niet los verkrijgbaar is. Oplossingen die genoemd worden zijn: Een flexible (gevlochten) pijp ertussen zetten of een tweedehands kogelkoppeling zoeken.
Wat denken jullie?
- Marty
- Oud-Clublid
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
- Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
- Contacteer:
ohw... oké.. duidelijk.. Ik had even wat anders in gedachte.
C20NE spruitstukken zijn 2e hands niet zo duur en wel te vinden.. Denk dat het makkelijker is om een ander spruitstukkie te kopen.. anders Flens kopen en er oplassen.
Edit:
http://www.marktplaats.nl/index.php3?ur ... S%26df%3D1
C20NE spruitstukken zijn 2e hands niet zo duur en wel te vinden.. Denk dat het makkelijker is om een ander spruitstukkie te kopen.. anders Flens kopen en er oplassen.
Edit:
http://www.marktplaats.nl/index.php3?ur ... S%26df%3D1
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9319
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Ik heb een '92 GSi 8V.
Mijn uitlaatspruitstuk en voorpijp zijn twee losse delen. Wat jij dus ook zou moeten kunnen doen is een tweedehands uitlaatspruitstuk en een nieuwe voorpijp aanschaffen.
Nieuw uitlaatspruitstuk (zonder voorpijp) van de 8V is 140,- ex BTW. (Ik heb zelf net 2 maanden een nieuwe)
Mijn uitlaatspruitstuk en voorpijp zijn twee losse delen. Wat jij dus ook zou moeten kunnen doen is een tweedehands uitlaatspruitstuk en een nieuwe voorpijp aanschaffen.
Nieuw uitlaatspruitstuk (zonder voorpijp) van de 8V is 140,- ex BTW. (Ik heb zelf net 2 maanden een nieuwe)
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Bij hem is de voorpijp afgebroken, die is niet zo duur volgens mij...
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)