Knik tijdens het insturen

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Kan (moet) je ook meteen je distri doen :wink:

Bekijk het van de andere kant ; alles wat nu vernieuwd wordt, gaat voorlopig niet meer dood, en als ie strax uitgepuberd is, heb je een perfekte auto.... 8) :D
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
astrafreak
forum-gebruiker
Contacteer:

Bericht door astrafreak »

Sounddragon schreef:Kan (moet) je ook meteen je distri doen :wink:

Bekijk het van de andere kant ; alles wat nu vernieuwd wordt, gaat voorlopig niet meer dood, en als ie strax uitgepuberd is, heb je een perfekte auto.... 8) :D
ja das wel waar maar mn d-riem is nog goed dies met 124.000 km vervangen,nou weet ik alleen nie of er gesjoemeld kan worden met die stickertjes maar dr zit zo'n d-riem stickertje onder de kap en daar staat het op.
keb mn d-riem even laten bekijken bij de garage en die zij van nou de vertanding kom er nog nie doorheen dus dies goed maar ben toch van plan van de zomer ofzo mn d-riem te laten vervangen dan weet ik idd zeker dat ie goed is.
ennen als IE (mijn auto) uitgepuberd is????????
greetz daantjuh

Astra powerrrr
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Contacteer:

astrafreak schreef:
ja das wel waar maar mn d-riem is nog goed dies met 124.000 km vervangen,nou weet ik alleen nie of er gesjoemeld kan worden met die stickertjes maar dr zit zo'n d-riem stickertje onder de kap en daar staat het op.
keb mn d-riem even laten bekijken bij de garage en die zij van nou de vertanding kom er nog nie doorheen dus dies goed maar ben toch van plan van de zomer ofzo mn d-riem te laten vervangen dan weet ik idd zeker dat ie goed is.
Disriem kan je eigenlijk maar 1 keer gebruiken volgens mij, of hij moet echt nog maar een paar 1000 Km erop zitten (paar is 2 ofzo) maar de snaar los kost maar 2 tientjes ofzo, dat zijn de kosten niet :wink:
De grote hap zit meestal in de pomp en spanrol, en de arbeid...je bent er wel FFies zoet mee, en garagetarief is duur.... :?

Maar het was idd wel al best een hoop reparaties bijelkaar...maar geloof me, er komt echt een eind aan......eens :roll: :wink:

Enneehh....uitgepuberd ja :lol:

hoeveel jaar oud issie nou ????

:idea: :shock:

Precies :D .... uitgepuberd dus Afbeelding
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
astrafreak
forum-gebruiker
Contacteer:

Sounddragon schreef:
astrafreak schreef:
Disriem kan je eigenlijk maar 1 keer gebruiken volgens mij, of hij moet echt nog maar een paar 1000 Km erop zitten (paar is 2 ofzo) maar de snaar los kost maar 2 tientjes ofzo, dat zijn de kosten niet :wink:
De grote hap zit meestal in de pomp en spanrol, en de arbeid...je bent er wel FFies zoet mee, en garagetarief is duur.... :?

Maar het was idd wel al best een hoop reparaties bijelkaar...maar geloof me, er komt echt een eind aan......eens :roll: :wink:

Enneehh....uitgepuberd ja :lol:

hoeveel jaar oud issie nou ????

:idea: :shock:

Precies :D .... uitgepuberd dus Afbeelding
mijn wagen is van 1994.
maar wat bedoel je met uitgepuberd dan,das voort eerst dak dah hoor namelijk :?:
greetz daantjuh

Astra powerrrr
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Contacteer:

Nou, ehhhh...dan issie nu 11 toch ???? begint 'ie net te puberen he :)
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

astrafreak
forum-gebruiker
Contacteer:

Sounddragon schreef:Nou, ehhhh...dan issie nu 11 toch ???? begint 'ie net te puberen he :)
ok dat is auto taal,leg es uit,ik bedoel voor mij is ie al oud :roll:
greetz daantjuh

Astra powerrrr
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Contacteer:

:shock: :? autotaal :?:

:lol: :lol: :lol: :lol: Nee joh, die zit ik hier ter plekke te verzinnuh :D :lol:

ROFL Afbeelding
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

astrafreak
forum-gebruiker
Contacteer:

ohw dus jij zat me een beetje in de maling te nemen :P
greetz daantjuh

Astra powerrrr
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Contacteer:

:oops:

:lol:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

astrafreak
forum-gebruiker
Contacteer:

:wink: hehehe,moet kunnen toch :wink:
greetz daantjuh

Astra powerrrr
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Contacteer:

Tuurlijk 8)
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

RedBill
Beheerder
Beheerder
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Ik ben ook bijna over het omslagpunt heen... Heb de afgelopen 8 maanden zoveel aan mijn auto gedaan (technisch) dat ie weer bijna nieuw is... :wink:

Ik verwacht dat ik zonder troubles door de keuring kom.

Ik heb notabene de hele uitlaatlijn op de voorpijp en katalysator na er splinternieuw onder zitten. (Ja, ook het uitlaatspruitstuk)

Op het lijstje staan nog wel:

- Handrem checken
- Speling op aandrijfassen elimineren
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Contacteer:

handrem moet lukken, speling op aandrijfassen zouden je homokineten kunnen zijn.. :wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

astrafreak
forum-gebruiker
Contacteer:

RedBill schreef:Ik ben ook bijna over het omslagpunt heen... Heb de afgelopen 8 maanden zoveel aan mijn auto gedaan (technisch) dat ie weer bijna nieuw is... :wink:

Ik verwacht dat ik zonder troubles door de keuring kom.

Ik heb notabene de hele uitlaatlijn op de voorpijp en katalysator na er splinternieuw onder zitten. (Ja, ook het uitlaatspruitstuk)

Op het lijstje staan nog wel:

- Handrem checken
- Speling op aandrijfassen elimineren
ja zo denk ik ook eigelijk,ik heb dan een C 1.6 SE dus toch een redelijk zeldzaam blokkie wat ik zo hoor van hier en daar.
zijn er hier toevallig mensen die dat blokkie kennen of meer mensen weten in het opel wereldje die er ook zo een hebben ?
greetz daantjuh

Astra powerrrr
GSi Twente
forum-gebruiker

Bericht door GSi Twente »

De laatste types Corsa A GSi hebben die motor ook.
Loopt wel lekker voor het aantal cc's.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
astrafreak
forum-gebruiker
Contacteer:

GSi Twente schreef:De laatste types Corsa A GSi hebben die motor ook.
Loopt wel lekker voor het aantal cc's.
ben je toevallig ook op de hoogte met de problemen van die blokkies ?
greetz daantjuh

Astra powerrrr
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

C16SE heeft geen specifieke problemen.
Zelfde problemen als alle andere kleine 8 kleppers.
Dus kwetsbare koppakking, meer niet.
:wink:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
astrafreak
forum-gebruiker
Contacteer:

Laagvlieger schreef:C16SE heeft geen specifieke problemen.
Zelfde problemen als alle andere kleine 8 kleppers.
Dus kwetsbare koppakking, meer niet.
:wink:
ok maar verder gewoon de normale dingen dus,maarre tis wel een stuk moeilijker om onderdelen via de sloop te krijgen vooir dit blokkie he,das weer klote
greetz daantjuh

Astra powerrrr
2.0 freak
forum-gebruiker

Bericht door 2.0 freak »

@astrafreak: had jij toen je die knik in je stuur had ook dat als je gewoon rustig over de weg reed dat hij heel gevoelig was dus dat elk geultje en hobbeltej in je stuur te voelen is??

gr Rainier
Irmscher Promoteam
Ex astra Promoteam

VENI....VIDI....VICI
astrafreak
forum-gebruiker
Contacteer:

hoi

ja dat id kreeg ik wel maar ik moet zeggen dah kan ook aan mn banden liggen want die zijn helemaal glad dr zit nie eens meer 1 mm op denk ik.
maar het probleem van die knik is gevonden,het is mn fuseekogel en hij gaat het steeds erger doen als ik een parkeervak uitdraai of een rotonde neem dan voel ik ec ht mn hele wiel wegschieten wordt echt eng nu
greetz daantjuh

Astra powerrrr
2.0 freak
forum-gebruiker

Bericht door 2.0 freak »

heb je ook met parkeren dat het laatste stukkie zwaar wordt alsof je geen stuurbekrachtiging meer heb...

maar dat knikje bij jou is dus de hele tijd als je rijd?? niet als je een tijdje gereden heb dat het dan bijna over is...?

en met die gevoeligheid als je op de weg rijd en je laat je stuur los zoekt ie dan zn eigen weg en c je het stuur een beetje heen en weer gaan?

wat een vragen he hahahah

kijk als jij het ook heb dan weet ik weer wat het zo goed als cker bij mij is...

mijn banden zijn ook versleten :oops: :wink:

gr Rainier
Irmscher Promoteam
Ex astra Promoteam

VENI....VIDI....VICI
astrafreak
forum-gebruiker
Contacteer:

2.0 freak schreef:heb je ook met parkeren dat het laatste stukkie zwaar wordt alsof je geen stuurbekrachtiging meer heb...

maar dat knikje bij jou is dus de hele tijd als je rijd?? niet als je een tijdje gereden heb dat het dan bijna over is...?

en met die gevoeligheid als je op de weg rijd en je laat je stuur los zoekt ie dan zn eigen weg en c je het stuur een beetje heen en weer gaan?

wat een vragen he hahahah

kijk als jij het ook heb dan weet ik weer wat het zo goed als cker bij mij is...

mijn banden zijn ook versleten :oops: :wink:

gr Rainier
nee tijdens het insturen ofzo gaat het niet zwaarder.
die knik hoor ik alleen als ik mn stuur een end indraai en dan voor of achteruit rij.
ja het stuur zoekt zie je een heel klein beetje heen en weer gaan maaar dat komt volges mij gewoon omdat ik brede banden heb en aangezien je op de wegen heel er last heb van spoorvorming gaat ie al snel zoeken.

maar wat hoor jij dan?
ik ken wel een keer naar spijk komen of een keer afspreken ofzo ik bedoel we wonen op 5 min afstand van mekaar :lol:
dan kan ik je laten horen wat het bij mij is,dan kun je vergelijken.
zeg maar of je dat een keer wil
greetz daantjuh

Astra powerrrr
2.0 freak
forum-gebruiker

Bericht door 2.0 freak »

is goed we spreken we een x af..deze week ofzo. heb je msn? pm me dan als je wilt dat praat dan misschien wat makkelijker :wink: :lol:
of ik pm die van mij hahahah ik doe het wel
spreek je daar..

gr Rainier
Irmscher Promoteam
Ex astra Promoteam

VENI....VIDI....VICI
astrafreak
forum-gebruiker
Contacteer:

joooow keb je toegevoegd :lol:
greetz daantjuh