Stroom probleempje... [update]?
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Stroom probleempje... [update]?
Heb even een klein probleem.
Hopelijk wordt ie niet erger.
Als ik 's avonds de auto start, dan gaan alle lampjes netjes uit, alleen zie ik heel vaag het acculampje iets oplichten.
Zet ik de stoelverwarming, achterruitverwarming, kachel voluit aan dan begint het lampje al meer te zichtbaar te worden.
Heb niks geen problemen dat ie te weinig stroom heeft met starten.
Maar ik vraag me wel af waarom die dit doet, laadstroom v.d. dynamo niet genoeg?
Of zou het met de bedrading te maken hebben?
Heb nog 3 dynamo's liggen, maar als er revisie gepleegd moet worden, dan liever voorkomen, dan naderhand pas genezen.
En nog wat, hij lekt lichtjes olie, alleen kwam ik er later pas achter, carter zweet dus.
Heb al een spatplaat met die rubber pakking van de XEV opgehaald.
Maar komt het wel eens voor dat de leidingen van de oliekoeler zweten?
Hopelijk wordt ie niet erger.
Als ik 's avonds de auto start, dan gaan alle lampjes netjes uit, alleen zie ik heel vaag het acculampje iets oplichten.
Zet ik de stoelverwarming, achterruitverwarming, kachel voluit aan dan begint het lampje al meer te zichtbaar te worden.
Heb niks geen problemen dat ie te weinig stroom heeft met starten.
Maar ik vraag me wel af waarom die dit doet, laadstroom v.d. dynamo niet genoeg?
Of zou het met de bedrading te maken hebben?
Heb nog 3 dynamo's liggen, maar als er revisie gepleegd moet worden, dan liever voorkomen, dan naderhand pas genezen.
En nog wat, hij lekt lichtjes olie, alleen kwam ik er later pas achter, carter zweet dus.
Heb al een spatplaat met die rubber pakking van de XEV opgehaald.
Maar komt het wel eens voor dat de leidingen van de oliekoeler zweten?
Laatst gewijzigd door GSi Twente op 28 nov 2005 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- Charles 16V
- forum-gebruiker
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Massa probleem, check de massapunten (die matjes) van je blok naar het chassis
je kan het even snel testen door met een startkabel even massa te maken van je blok naar je chassis ergens...
je kan het even snel testen door met een startkabel even massa te maken van je blok naar je chassis ergens...
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Ik heb hetzelfde euvel, en ik had een probleem dat ie slecht starte, was de massa kabel van het blok bijna door. Daar zit een nieuwe aan, maar ik heb nog steeds dat probleem, wel in mindere mate.
Wat en waar ligt dr meer aan de aarde dan? Ik bedoel niet simpele lampjes e.d. want die kunnen dat toch niet in die mate veroorzaken. Alles werkt overigens nog prima.
Wat en waar ligt dr meer aan de aarde dan? Ik bedoel niet simpele lampjes e.d. want die kunnen dat toch niet in die mate veroorzaken. Alles werkt overigens nog prima.
Tekst..
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9323
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Hier precies hetzelfde "probleem". Als ik de achterruitverwarming, ruitenwissers, blower en radio, verlichting enzo aan heb, begint het lampje al wel redelijk zichtbaar te zijn 's avonds. Als ik dan ook nog mijn remlichten en richtingaanwijzer aan heb, neemt dat nog verder toe. Ik heb echter nooit mijn accu leeg, dus ik maak me geen zorgen...
Zolang als je accu nog wel gewoon bijlaadt, ook als je al je verbruikers aan hebt zou ik me geen zorgen maken...
Zolang als je accu nog wel gewoon bijlaadt, ook als je al je verbruikers aan hebt zou ik me geen zorgen maken...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Ik heb het ook niet, en nooit gehad ook, en als er íemand stroom consumeert in de auto ben ik het wel
Maar ik gaf een tipje : CHECK even OF HET MINDER WORDT/WEG GAAT ALS JE EEN STARTKABEL TUSSEN JE BLOK EN CARROSSERIE ZET
Gewoon even kijken waar het gelazer vandaan komt en oplossen die handel
Dus AL die mutsen die nu lopen te mekkeren van : Ow...dat hebbik ook : naar buiten met je donder, kabel ritselen en checkuh....
Maar ik gaf een tipje : CHECK even OF HET MINDER WORDT/WEG GAAT ALS JE EEN STARTKABEL TUSSEN JE BLOK EN CARROSSERIE ZET
Gewoon even kijken waar het gelazer vandaan komt en oplossen die handel
Dus AL die mutsen die nu lopen te mekkeren van : Ow...dat hebbik ook : naar buiten met je donder, kabel ritselen en checkuh....
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Ik heb dr al een grotere inzitten dan standaard. Weet zo niet meer wat er in zat en er nu in zit.GSi Twente schreef:Vreemd, lijkt dan wel standaard bij de GSi's.
Misschien zwaardere accu plaatsen?
Dan is de reserve iig grote.
Wat voor accu (hoeveel vermogen) ligt er normaal standaard in de GSi c20xe?
Begint op een schoonheidsfoutje te lijken waar we mee moeten leven..
mijn c18xe had het overigens niet.
Tekst..
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Ahh dat had ik ook!!!!
Zwak brandend lampje, paar weken later PATS, dynamo stuk, begon 16 volt te laden.
Nieuwe dynamo geplaatst, lampje bleef flauw branden. Ook leuk met de muziek aan, ging ie op de bass mee .
Kheb nu digidash, probleem weg!
Ik denk dat het dus gewoon in de printplaat zit van de gsi dashes!
Daar zit een diode in en ik vermoed dat die iets "doorlekt" wat het flauw branden tot gevolg heeft.
Zwak brandend lampje, paar weken later PATS, dynamo stuk, begon 16 volt te laden.
Nieuwe dynamo geplaatst, lampje bleef flauw branden. Ook leuk met de muziek aan, ging ie op de bass mee .
Kheb nu digidash, probleem weg!
Ik denk dat het dus gewoon in de printplaat zit van de gsi dashes!
Daar zit een diode in en ik vermoed dat die iets "doorlekt" wat het flauw branden tot gevolg heeft.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Dat verklaart dan evt ook waarom ik het niet heb...
Maar wat is er aan het dash van een GSI elektrisch anders als aan dat van elke andere Astra dan
Maar wat is er aan het dash van een GSI elektrisch anders als aan dat van elke andere Astra dan
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Dash van een Gsi is gemaakt om hoge snelheden en hoge toeren aan te kunnen geven he... TJA .......Sounddragon schreef:Dat verklaart dan evt ook waarom ik het niet heb...
Maar wat is er aan het dash van een GSI elektrisch anders als aan dat van elke andere Astra dan
get a gsi or die trying.
LEXMAUL powertttttttt.
LEXMAUL powertttttttt.
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9323
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Standaard accu in een GSi is 45 Ah. Ik had er een 55 Ah in liggen, maar die heeft de geest gegeven. (ook inderdaad snel de accu leeg bij gebruik van radio en open deuren / achterklep.)
Dit hebben ze bij de dealer geconstateerd toen ik bij de opeltestdagen was. Gelijk maar even een nieuwe aangeschaf (45 Ah). Deze is wel wat lichter, maar ik heb er op dit moment toch geen zware ICE in liggen.
Dit hebben ze bij de dealer geconstateerd toen ik bij de opeltestdagen was. Gelijk maar even een nieuwe aangeschaf (45 Ah). Deze is wel wat lichter, maar ik heb er op dit moment toch geen zware ICE in liggen.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente