Banden

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Evierqa
forum-gebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 nov 2005 19:06
Locatie: Lelystad

Banden

Bericht door Evierqa »

He had even een vraagje. Mijn achterbanden zijn echt verrot en moeten nieuwe onder nu heeft een vriend van mij nog zijn oude vectra banden maat 175 70 14 en vroeg ik mij af of dat eronder kan. Er zit nu 195 60 `14 onder.Wat is het vershil en kan dit of raad iemand mij dit af ?
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Qua maat en rolomtrek kan het wel, maar als het een GSI is kom je denk ik wel een beetje wegligging tekort, hij zal ook wat meer gaan rollen omdat de breedte/hoogte verhouding anders is...

Waarom haal je niet gewoon een setje nieuwe banden in de originele standaardmaat ??? Die kosten toch de wereld niet ??? :wink:

Iedereen wil breder en groter, en jij wilt banden in een 1.6 maat gaan monteren :roll:

Kijk even op http://www.autobandenmarkt.nl daar krijg je een goede band voor een relaxte prijs, snelle levering meestal en VET goeiekoperder als bij de bandenboer :lol:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3763
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

2.0 GSi 8V moet 195/50/15 onder.
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Oeps....overheen gelezen :roll:

Tis dus met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid geen GSI :)
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Evierqa
forum-gebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 nov 2005 19:06
Locatie: Lelystad

Bericht door Evierqa »

UHm nou dacht het eignelijk wel 2.0 16 V GSI tsssss in ieder geval kan ik nu wel verklaren waarom mijn wegligging niet echt optimaal is. Wist ik veel heb die auto nog niet zo lang en zaten dus inderdaad 195 60 14 onder geen eens 15 . Dus uh tja moet dan maar weer even wat geld gaan investeren. Maar naar mijn ervaring weet de helft van alle garages en auto onderdelen bedrijven niet wat een GSI is want toen ik een nieuwe stabilisator nodig had kreeg ik ook de verkeerde maar eveneens met mijn remblokken. heel erg vaag allemaal dus standaart maat is dus 205 55 15, op bandenmarkt.nl hebben ze dze maat niet.

In ieder geval bedankt voor het advies!!
Evierqa
forum-gebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 nov 2005 19:06
Locatie: Lelystad

Bericht door Evierqa »

ow ja en de reden dat ik de kleine maat eronder wou zetten is even uit een financieel oogpuntje...weet het is slecht maar even in een korte tijd heel erg veel aan die auto gedaan dus raakt zo'n beetje op allemaal. Die 175 banden kon ik bijna gratis fixen. Maar ja wat ze zeggen goedkoop is duurkoop!
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Precies, maar die maat hebben ze wél bij autobandenmarkt.

Als ie niet in de lijst voorkomt, betekent dat het een minder courante maat is en dattie niet in de standaard lijsten staat, gewoon even mailen.. :wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3763
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

2.0 16V moet 205/50/15 onder standaard (waaiers dan).
Plaats reactie