Overstag... (voltooid)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11174
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Rotor/verdeler vergelijking.
Zal natuurlijk ook grootendeels wel met de onsteking te maken hebben.
Goeie verdeler/rotor en kabels met nieuwe bougies werken al erg mee.
Uitlaatspruitstuk is van Lexmaul, aanzienlijk dikker als standaard en verdere gedeeltes zijn 60mm doorsnee.
4-2-1 is het, verbruik op de terugweg (+/- 200km) gemiddeld 8,3/100km/h.
De normale XE komt er ongeveer bij 4500 toeren echt in, deze begint al veel eerder, en tot de 6,5 a 7000 toeren blijft ie echt gaan.
Zal natuurlijk ook grootendeels wel met de onsteking te maken hebben.
Goeie verdeler/rotor en kabels met nieuwe bougies werken al erg mee.
Uitlaatspruitstuk is van Lexmaul, aanzienlijk dikker als standaard en verdere gedeeltes zijn 60mm doorsnee.
4-2-1 is het, verbruik op de terugweg (+/- 200km) gemiddeld 8,3/100km/h.
De normale XE komt er ongeveer bij 4500 toeren echt in, deze begint al veel eerder, en tot de 6,5 a 7000 toeren blijft ie echt gaan.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
aha verbruik valt mee, van mij doet gemiddeld dus stad verkeer, autobaan en af en toe gaspedaal intrappen op een leuke achteraf weg tussen de 7 en 8 op 100 km.GSi Twente schreef:Rotor/verdeler vergelijking.
Zal natuurlijk ook grootendeels wel met de onsteking te maken hebben.
Goeie verdeler/rotor en kabels met nieuwe bougies werken al erg mee.
Uitlaatspruitstuk is van Lexmaul, aanzienlijk dikker als standaard en verdere gedeeltes zijn 60mm doorsnee.
4-2-1 is het, verbruik op de terugweg (+/- 200km) gemiddeld 8,3/100km/h.
De normale XE komt er ongeveer bij 4500 toeren echt in, deze begint al veel eerder, en tot de 6,5 a 7000 toeren blijft ie echt gaan.
Tank je 98 of 95?
Tekst..
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9316
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Ziet er goed uit, die wagen man!
Ik wel dat jij er ook last van hebt dat je zijskirts achteraan bij de wielkasten iets naar buiten gedrukt worden. Ik heb daar ook wat last van. Moet nog eens op zoek naar een oplossing daarvoor...
Ik wel dat jij er ook last van hebt dat je zijskirts achteraan bij de wielkasten iets naar buiten gedrukt worden. Ik heb daar ook wat last van. Moet nog eens op zoek naar een oplossing daarvoor...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Leuke reacties, bedankt mensen.
Vandaag de auto even op de brug gehad, had al gezien dat het carter wat zweette, maar na vandaag wat km's gemaakt te hebben ziet het er nog duidelijker uit.
Maandag maar even een spatplaat bestellen.
Tevens nog wat meer onderdeeltjes voor de motor.
Motorruimte komt er namelijk straks netjes bij te staan.
Remmerij is van Greenstuff voorop, maar vanavond even een industrie-terrein gepakt, maar met flink remmen, trap je het pedaal op het eind echt weg.
Aldus fading, pure prut wat het nog maar eens benadrukt.
Had met m'n Brembo max schijven en dure Opel blokken daar niks geen problemen mee.
Pirelli P7000 bandjes maken veel kabaal en gripvast zijn ze ook niet.
Verschil van ophanging valt me met Apex mee, maar gewoon te merken dat de rebound van de dempers achterblijft.
Veerpootbruggen zijn duidelijk merkbaar, rekt gewoon stukken minder tegenover een standaard versie zonder die dingen.
Voor de geinteresseerden, de velgen gaan met de tijd in de verkoop.
Als je serieuze interesse hebt, PM maar.
205/40/17 Pirelli P7000 met Rial Viper velgen.
ET nog geen idee.
Grille is trouwens ook te koop, wanneer ik een GSi grille gevonden heb.
Vandaag de auto even op de brug gehad, had al gezien dat het carter wat zweette, maar na vandaag wat km's gemaakt te hebben ziet het er nog duidelijker uit.
Maandag maar even een spatplaat bestellen.
Tevens nog wat meer onderdeeltjes voor de motor.
Motorruimte komt er namelijk straks netjes bij te staan.
Remmerij is van Greenstuff voorop, maar vanavond even een industrie-terrein gepakt, maar met flink remmen, trap je het pedaal op het eind echt weg.
Aldus fading, pure prut wat het nog maar eens benadrukt.
Had met m'n Brembo max schijven en dure Opel blokken daar niks geen problemen mee.
Pirelli P7000 bandjes maken veel kabaal en gripvast zijn ze ook niet.
Verschil van ophanging valt me met Apex mee, maar gewoon te merken dat de rebound van de dempers achterblijft.
Veerpootbruggen zijn duidelijk merkbaar, rekt gewoon stukken minder tegenover een standaard versie zonder die dingen.
Voor de geinteresseerden, de velgen gaan met de tijd in de verkoop.
Als je serieuze interesse hebt, PM maar.
205/40/17 Pirelli P7000 met Rial Viper velgen.
ET nog geen idee.
Grille is trouwens ook te koop, wanneer ik een GSi grille gevonden heb.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Ja klopt, moet nog even dat zien te fatsoeneren.RedBill schreef:Ziet er goed uit, die wagen man!
Ik wel dat jij er ook last van hebt dat je zijskirts achteraan bij de wielkasten iets naar buiten gedrukt worden. Ik heb daar ook wat last van. Moet nog eens op zoek naar een oplossing daarvoor...
In het plaatwerk gaan boren zit ik niet echt aan te denken...
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Vandaag wat dingen bij de Opel dealer besteld.
Heb nieuwe glaasjes voor de kentekenverlichting gehaald, aangezien die dingen zo lelijk geel waren.
Ik wil voor de voorbumper 2 mistlampen bestellen, het originele model.
Aan de achterkant van de voorbumper zag ik de rand voor het uitzagen v.d. gaten.
Kwam dus ook de stekkers tegen van de mistlampen.
Bumpertje dus maar repareren en netjes maken.
Nieuw onderlipje is ook wel nodig.
Nu alleen nog een GSi grille erbij, even zoeken dus.
Zal morgen eens een wat foto's maken, hopelijk met wat zon.
Heb nieuwe glaasjes voor de kentekenverlichting gehaald, aangezien die dingen zo lelijk geel waren.
Ik wil voor de voorbumper 2 mistlampen bestellen, het originele model.
Aan de achterkant van de voorbumper zag ik de rand voor het uitzagen v.d. gaten.
Kwam dus ook de stekkers tegen van de mistlampen.
Bumpertje dus maar repareren en netjes maken.
Nieuw onderlipje is ook wel nodig.
Nu alleen nog een GSi grille erbij, even zoeken dus.
Zal morgen eens een wat foto's maken, hopelijk met wat zon.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Greenstuff is bende. Laatst zij iemand van garage hier ook, EBC hele bende derop, die blokken zijn nog 130 euro ofzo ook, remde nog slechter dan standaard. LOL.
Verder spatplaat, hebk ook eens aan zitten denken, ter bescherming onderkant omdat ik nogal eens wat raak, zegt me pa, ja en dan komt alle vloeistof die je ooit lekt daarop te liggen.
En ik denk: idd, da's helemaal geen goed idee.
Verder spatplaat, hebk ook eens aan zitten denken, ter bescherming onderkant omdat ik nogal eens wat raak, zegt me pa, ja en dan komt alle vloeistof die je ooit lekt daarop te liggen.
En ik denk: idd, da's helemaal geen goed idee.
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Ik laat nog wat dingen poedercoaten v.d. week.
Injectorrail, benzinedrukregelaar, de pijp waar je oliepeilstok in hangt, en nog wat kleinigheden.
Wordt nog wel netjes.
Heb even google geraadpleegd, Lexmaul geeft zelf op voor inlaat en uitlaat (ex. groep A) boven de 120kw, maal 1,36 is dus minimaal al 163pk's.
Best netjes, alhoewel ik denk dat het koppel meer meegeeft.
Gewoon voelbaar.
Injectorrail, benzinedrukregelaar, de pijp waar je oliepeilstok in hangt, en nog wat kleinigheden.
Wordt nog wel netjes.
Heb even google geraadpleegd, Lexmaul geeft zelf op voor inlaat en uitlaat (ex. groep A) boven de 120kw, maal 1,36 is dus minimaal al 163pk's.
Best netjes, alhoewel ik denk dat het koppel meer meegeeft.
Gewoon voelbaar.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Als je alles goed hebt lek je niks plug carterplaat is echt wel aan te bevelen, dan heb je echte rallystijlpluggie schreef:Greenstuff is bende. Laatst zij iemand van garage hier ook, EBC hele bende derop, die blokken zijn nog 130 euro ofzo ook, remde nog slechter dan standaard. LOL.
Verder spatplaat, hebk ook eens aan zitten denken, ter bescherming onderkant omdat ik nogal eens wat raak, zegt me pa, ja en dan komt alle vloeistof die je ooit lekt daarop te liggen.
En ik denk: idd, da's helemaal geen goed idee.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109