waar vind ik een nieuw achter scherm
waar vind ik een nieuw achter scherm
ik ben bezig aan me astra gsi
ik heb heel me scherm eruit geslepen recht achter
,maar waar kan ik nu zo,n scherm halen en wat kost dat?
ik heb heel me scherm eruit geslepen recht achter
,maar waar kan ik nu zo,n scherm halen en wat kost dat?
of bij de dealer of via www.artaparts.nl maar dat is imitatie en die past niet helemaal lekker
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11175
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Ik heb een mal om je eigen binnenschermen te maken, dan heb je nooit meer last van aanlopen van je velgen Tip je moet zorgen dat de schermen elkaar iets overlappen, dus oude scherm er af en op de delen waar het nieuwe scherm weer tegen aan komt ( bij achterklep ) iets meer laten zitten, dus dat je achterklep stijl en je nieuwe plaatwerk elkaar overlappen. Dan pak je een paar grip tangen en zorg je dat het scherm bij de ramen enzo goed zit en bij de dorpel, grip tangen er op. Dan pak je een super dun slijpschijfje en slijp je door het overlappende gedeelte ( dus stukje van je oude en nieuwe scherm af en dan heb je een perfecte overgang hoef je ook niet 20 keer te meten en te slijpen.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
oke bedankt ik snap het nu. dan ga ik binnenkort flink aan het werk
Rallyastra schreef:Ik heb een mal om je eigen binnenschermen te maken, dan heb je nooit meer last van aanlopen van je velgen Tip je moet zorgen dat de schermen elkaar iets overlappen, dus oude scherm er af en op de delen waar het nieuwe scherm weer tegen aan komt ( bij achterklep ) iets meer laten zitten, dus dat je achterklep stijl en je nieuwe plaatwerk elkaar overlappen. Dan pak je een paar grip tangen en zorg je dat het scherm bij de ramen enzo goed zit en bij de dorpel, grip tangen er op. Dan pak je een super dun slijpschijfje en slijp je door het overlappende gedeelte ( dus stukje van je oude en nieuwe scherm af en dan heb je een perfecte overgang hoef je ook niet 20 keer te meten en te slijpen.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11175
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
zo doen de schadebedrijven dat ook ja.Rallyastra schreef:Ik heb een mal om je eigen binnenschermen te maken, dan heb je nooit meer last van aanlopen van je velgen Tip je moet zorgen dat de schermen elkaar iets overlappen, dus oude scherm er af en op de delen waar het nieuwe scherm weer tegen aan komt ( bij achterklep ) iets meer laten zitten, dus dat je achterklep stijl en je nieuwe plaatwerk elkaar overlappen. Dan pak je een paar grip tangen en zorg je dat het scherm bij de ramen enzo goed zit en bij de dorpel, grip tangen er op. Dan pak je een super dun slijpschijfje en slijp je door het overlappende gedeelte ( dus stukje van je oude en nieuwe scherm af en dan heb je een perfecte overgang hoef je ook niet 20 keer te meten en te slijpen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Check mijn restauratieverslag! Daar staan veel foto's van dit proces!
http://www.opelgsiclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=7993
http://www.opelgsiclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=7993
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Hij wilde een nieuwe
Zaten er nog interessante onderdelen op/aan dat ding ??? misschien de moeite waard om eens te gaan kijken...
Zaten er nog interessante onderdelen op/aan dat ding ??? misschien de moeite waard om eens te gaan kijken...
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Hey RedBill, ik las dat je raammechanismen een cm te kort waren en net niet sloten.RedBill schreef:Check mijn restauratieverslag! Daar staan veel foto's van dit proces!
http://www.opelgsiclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=7993
Da's wel typisch, ik had een 2e set liggen, en we hadden hetzelfde probleem.
Nu ist wel opgelost (datastick paste gewoon, domme plug) maar vraag me nou af hoe dat kan eigenlijk !
Jouw set he, toen je die in de deur zette, gingen die in de meest buitenste gaten aan de portierkant ?
Want mijn originele set, die dus wel past, ging in de 2 gaten daar net 2 cm vanaf.
Of wij zijn heel erg dom, of ik vraag me nou af hoe dat kan eigenlijk !
Hebben wij ramen die 2 cm korter zijn als GSi ? kan me niet voorstellen.
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
[Offtopic mode]Volgens mij zit het verschil er bij mij in dat ik het mechanisme van een vijfdeurs te pakken had i.p.v. een driedeurs. Die zijn namelijk wel degelijk verschillend. Doordat die armen van de schaar net een centimeter te kort zijn, en omdat de stand in de portieren van een vijfdeurs anders is dan bij een driedeurs, kunnen de ramen niet helemaal dicht. (bij mij tenminste)[/offtopic mode]
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
zo het scherm zit er al helemaal op en.alles netjes vast gelast en de dakstijl netjes geplamuurd met glasvezel plamuur
en ook bij de dorpel
en op binnen scherm een nieuw randje en daar op alle las punten ruitenkit erover.
nu moet ik de in het scherm en de dorpel nog ml spuiten dat het niet meer kan roesten.
en dan het hele buiten scherm overspuiten
dan is me astra weer klaar en roest vrij
en ook bij de dorpel
en op binnen scherm een nieuw randje en daar op alle las punten ruitenkit erover.
nu moet ik de in het scherm en de dorpel nog ml spuiten dat het niet meer kan roesten.
en dan het hele buiten scherm overspuiten
dan is me astra weer klaar en roest vrij
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Jawel, da's Frank
Vooruitgang door innovatie...dat ze dat bij Opel niet standaard als in de fabriek al doen
Glasvezel plamuur en ruitenkit is tha bomb man.... als je het volgend jaar weer wil doen.....
zonde van het werk...
Vooruitgang door innovatie...dat ze dat bij Opel niet standaard als in de fabriek al doen
Glasvezel plamuur en ruitenkit is tha bomb man.... als je het volgend jaar weer wil doen.....
zonde van het werk...
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)