getik in motor

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
2.0 freak
forum-gebruiker
Berichten: 727
Lid geworden op: 20 nov 2004 09:13
Locatie: spijkenisse

getik in motor

Bericht door 2.0 freak »

wanneer mijn motor koud is en begint te rijden dan gaat het in me motorruimte flink tikken. Zijn dat me klepstoters?? of is het wat anders?
Wanneer de motor warm is is het voorbij...Ik heb zelf 15W40 olie das tog goed?
en ik heb een 2.0XE uit '92

gr Rainier
Irmscher Promoteam
Ex astra Promoteam

VENI....VIDI....VICI
Gebruikersavatar
D_V_R_O_S
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 06 apr 2004 19:59
Locatie: naaldwijk

Re: getik in motor

Bericht door D_V_R_O_S »

2.0 freak schreef:wanneer mijn motor koud is en begint te rijden dan gaat het in me motorruimte flink tikken. Zijn dat me klepstoters?? of is het wat anders?
Wanneer de motor warm is is het voorbij...Ik heb zelf 15W40 olie das tog goed?
en ik heb een 2.0XE uit '92

gr Rainier
is vrij normaal bij deze blokkies. heb ik ook (mijna is uit '91).
alleen ik heb er 5w40 olie inzitten.

opel standaard = 10w40
Gebruikersavatar
Dafly
forum-gebruiker
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 nov 2004 16:21
Locatie: 's-Gravenzande
Contacteer:

Bericht door Dafly »

mijne zit 0W40 in
Huub Huub Huub... Astra GSi Truc
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3763
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

10W40 moet erin, en als het over is alssie warm is, prima.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

10W40 papagaai petmode.

Jah das je klepstoters. als koud tikt en warm over is dan is het niet erg.
:P
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
heineken
forum-gebruiker
Berichten: 157
Lid geworden op: 05 jul 2005 20:34
Locatie: Denhaag

Bericht door heineken »

bij mij gaat het wel steeds iets langer duren voordat ze eindelijk eens stil zijn..is dat heel erg dan?duurt wel min 3 tot 5 minuten voordat ik ze niemeer hoor.en als de moter warm is hoor ik het delaatste tijd nogsteeds tikken,maar dan wel een stuk zachter..
astra gsi turbo
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Dat zijn dan waarschijnlijk je injektoren, dat hoort zo :wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
D_V_R_O_S
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 06 apr 2004 19:59
Locatie: naaldwijk

Bericht door D_V_R_O_S »

Sounddragon schreef:Dat zijn dan waarschijnlijk je injektoren, dat hoort zo :wink:
idd.. en als je een 16V hebt hoor je het weer erger dan een 8V.
16V heeft 2 nokkenassen en 1 ervan wordt aangedreven door de ander d.m.v. een ketting. en die hoor je ook nog eens ratelen.
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Zo'n 16V is gewoon nét een rammelaar :twisted: :lol:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

DaVaRiOuS schreef:
Sounddragon schreef:Dat zijn dan waarschijnlijk je injektoren, dat hoort zo :wink:
idd.. en als je een 16V hebt hoor je het weer erger dan een 8V.
16V heeft 2 nokkenassen en 1 ervan wordt aangedreven door de ander d.m.v. een ketting. en die hoor je ook nog eens ratelen.
Echt nie!
Tis geen japanner ofzo.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
D_V_R_O_S
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 06 apr 2004 19:59
Locatie: naaldwijk

Bericht door D_V_R_O_S »

Laagvlieger schreef:
DaVaRiOuS schreef:
Sounddragon schreef:Dat zijn dan waarschijnlijk je injektoren, dat hoort zo :wink:
idd.. en als je een 16V hebt hoor je het weer erger dan een 8V.
16V heeft 2 nokkenassen en 1 ervan wordt aangedreven door de ander d.m.v. een ketting. en die hoor je ook nog eens ratelen.
Echt nie!
Tis geen japanner ofzo.
ow nou vertel jij het dan hoe dat zit... allesweter! :lol:
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

gewoon distributieriem.
Nix ingewikkelds aan, simpelste constructie die der is.
Waar jij die ketting nou vandaan haalt :?:
:lol:

Afbeelding
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
opelforum
forum-gebruiker
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 feb 2004 19:26
Locatie: ridderkerk
Contacteer:

Bericht door opelforum »

waarschijnlijk van zn fiets af :D :D :D
volle tank voor 19 euro hahahahaha
Gebruikersavatar
Hendrikstra
forum-gebruiker
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 apr 2006 18:20

Bericht door Hendrikstra »

hoi,

dit heb ik ook. maar is er nog iets aan te doen?
ik hoorde iets van machine olie ofzo, geen idee waar je die jongen het over had. maar klopt dit?
Gebruikersavatar
D_V_R_O_S
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 06 apr 2004 19:59
Locatie: naaldwijk

Bericht door D_V_R_O_S »

Hendrikstra schreef:hoi,

dit heb ik ook. maar is er nog iets aan te doen?
ik hoorde iets van machine olie ofzo, geen idee waar je die jongen het over had. maar klopt dit?
als je het echt helemaal weg wilt hebben zou je toch nieuwe klepstoters erin moeten laten zetten.

zelf heb ik het in de winter altijd erger als in de zomer (is ook logisch).
ik gebruik sinds een jaar Valvoline olie en vindt ik een stuk lekkerder lopen dan bijv. die Shell olie

heb ook ffies met Castrol gereden was ook wel prima.
maar ik zweer bij Valvoline (10W40) 8)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Hendrikstra schreef:hoi,

dit heb ik ook. maar is er nog iets aan te doen?
ik hoorde iets van machine olie ofzo, geen idee waar je die jongen het over had. maar klopt dit?
Ik zou e rnix aan doen.
Is een beetje eigenschap van deze motoren.
Vanaf MY1993 zijn er verbeterde types gemonteerd. Mar die kunnen ook evengoed tikken. Ik zou er geen goedjes ingooien.
Je ZOU je auto en Forte behandeling (engine flush) kunnen LATEN geven. Is altijd te proberen als je je er erg aan stoort.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Plaats reactie