Ook even een nieuw project
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Nou dat komt omdat ik nog niet precies weet hoe het gaat lopen en waar er ruimte is voor een collector, heb die pijpen zo lang door laten lopen zodat je ongeveer kunt zien hier het gaat lopen. En ik weet nog niet hoe ik met inventor een collector kan maken, tis best wel een moeilijk programmapluggie schreef:Waarom blijven die pijpen zolang 4 pijpen eigenlijk ?
En niet daar al naar 4-2 ofzo ?
Ik heb er geen verstand van verder, vraag het maar.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Nou vandaag hebben we het blok in de auto gehangen en uitgelijnd hier veeeeeel foto's
Onderblok helemaal schoongemaakt en opnieuw gespoten
Kleppendeksel
Chassis
Tunnel
Zuigers zien er nog goed uit
Lekker hoor een lasapperaat van 17KW
Altijd handig om in de schuur te hebben een CNC frees
Als we dan toch bezig zijn
Bak opgehaald vandaag, tis wel een 4 bak maar we gaan de auto alleen voor sprinten gebruiken topsnelheid boeit niet zo
PU bussen voor de ophaning ( even 20x keer van die dingen bij elkaar denken )
Huwelijk tussen de bak en onderblok
Alu motorsteunen
Zelf even een takel gemaakt
Huppakee blokkie dr in
RVS pijp, gaan we straks gebruiken voor de uitlaat
Nog meer uitlaat meuk
BRZZZZZZZZZZZTTTT
Lassie die niet likt
Kuipstoelen van sparco
Tuurlijk ook een boorstandaard aanwezig
Motor al op zn plekkie
Een paar ophangpunten aan het chassis maken voor de motor rubbers
Baksteun ( word allemaal nog netjes afgewerkt
Ophangpunt klaar
Dat lijkt er al meer op, kuipstoelen moeten nog lager komen alleen moeten we het chassis iets breder maken
En hij hangt
Andere kant
Stoelen van achter
Tsja wat moet ik hier nou van zeggen
Van deze kant hoop je hem niet vaak te zien dan kon het wel eens zijn dat de auto boven op je lag
Carter er iets onderuit voor rijwind koeling en een lager zwaartepunt
Nou dat was het wel even weer
Onderblok helemaal schoongemaakt en opnieuw gespoten
Kleppendeksel
Chassis
Tunnel
Zuigers zien er nog goed uit
Lekker hoor een lasapperaat van 17KW
Altijd handig om in de schuur te hebben een CNC frees
Als we dan toch bezig zijn
Bak opgehaald vandaag, tis wel een 4 bak maar we gaan de auto alleen voor sprinten gebruiken topsnelheid boeit niet zo
PU bussen voor de ophaning ( even 20x keer van die dingen bij elkaar denken )
Huwelijk tussen de bak en onderblok
Alu motorsteunen
Zelf even een takel gemaakt
Huppakee blokkie dr in
RVS pijp, gaan we straks gebruiken voor de uitlaat
Nog meer uitlaat meuk
BRZZZZZZZZZZZTTTT
Lassie die niet likt
Kuipstoelen van sparco
Tuurlijk ook een boorstandaard aanwezig
Motor al op zn plekkie
Een paar ophangpunten aan het chassis maken voor de motor rubbers
Baksteun ( word allemaal nog netjes afgewerkt
Ophangpunt klaar
Dat lijkt er al meer op, kuipstoelen moeten nog lager komen alleen moeten we het chassis iets breder maken
En hij hangt
Andere kant
Stoelen van achter
Tsja wat moet ik hier nou van zeggen
Van deze kant hoop je hem niet vaak te zien dan kon het wel eens zijn dat de auto boven op je lag
Carter er iets onderuit voor rijwind koeling en een lager zwaartepunt
Nou dat was het wel even weer
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Tunnel word ook iets smaller alleen hij kan niet te smal omdat je cardan as ook een uitslag heeft van een halve cm.watahyahknow schreef:ziet er prachtig uit , zou je de middentunnel niet iets smaller kunnen maken inplaats van de auto breder om de stoelen te kunnen monteren das volgens mij minder werk .
@melbo dit kleppendeksel hadden we er alleen even voor de foto op gelegd, kop en alles zit nog gewoon los want we moeten alle pakkingen en keerringen nog vervangen. Blok hangt er nu alleen in zodat we de rest van de auto er omheen kunnen bouwen, dan gaat het blok er uit als het hele chassis klaar is dan stralen en poedercoaten
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Zaf het blokkie ook al staan idd, en waarom mag 'ie voor zo weinug weg dan ???? 350 € is geen geld man , blokkie is hardstikke netjes... (of is dat alleen maar de buitenkant ??)...
Ikke nie snappie
Ikke nie snappie
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Tja die kameraad van mij wou eerst die LET in zn Frontera zetten, alleen gaat dat niet echt goed komen de eerste bocht lig je op de kant volgens mij dus tja nu hebben we straks 1 pk per 2 kilo. We gaan binnenkort ook weer verder, het was even wachten op wat onderdelen.
- Stuurhuis C Kadett binnen
- RVS staal voor de ophaning is in bestelling nog
- Omega 3000 Sper binnen
- Schokdempers in bestelling
Als het RVS binnen is dan gaan we weer verder, ook hangen we gelijk het turbo blok er in zodat we alles even kunnen uit meten. Volgende stappen moeten we nog doen
- Fase 1 chassis bouwen
We moeten de ophaning nog aan het chassis bevestigen, verder komt er nog een complete rolkooi binnen in het frame weer, mocht je nou een keer een tepper maken is het frame de kreukelzone en de rolkooi de bescherming. Dan het complete frame aflassen en alle naden na lopen.
- Fase 2 motor aanpassen
Carter aanpassen, verder moeten we nog een intercooler op maat maken en de inlaat naar links verplaatsen. De intercooler maken we van een vrachtwagen intercooler die we op maat maken.
- Fase 3 chassis afbouwen
Plaatwerk op maat maken en zorgen dat alles netjes besterm is, verder gaan we gebruik maken van aluminium en carbon panelen.
- Fase 4 Afwerking
Alles klaar maken voor het poedercoaten en onderdelen spuiten
- Fase 5
Auto weer opbouwen en aan het lopen maken
Nog genoeg werk voor de boeg maar over een half jaar moet hij toch wel klaar zijn
Check dit
http://www.mathijssentechnics.nl
en dan even de galerij dan Super 7
- Stuurhuis C Kadett binnen
- RVS staal voor de ophaning is in bestelling nog
- Omega 3000 Sper binnen
- Schokdempers in bestelling
Als het RVS binnen is dan gaan we weer verder, ook hangen we gelijk het turbo blok er in zodat we alles even kunnen uit meten. Volgende stappen moeten we nog doen
- Fase 1 chassis bouwen
We moeten de ophaning nog aan het chassis bevestigen, verder komt er nog een complete rolkooi binnen in het frame weer, mocht je nou een keer een tepper maken is het frame de kreukelzone en de rolkooi de bescherming. Dan het complete frame aflassen en alle naden na lopen.
- Fase 2 motor aanpassen
Carter aanpassen, verder moeten we nog een intercooler op maat maken en de inlaat naar links verplaatsen. De intercooler maken we van een vrachtwagen intercooler die we op maat maken.
- Fase 3 chassis afbouwen
Plaatwerk op maat maken en zorgen dat alles netjes besterm is, verder gaan we gebruik maken van aluminium en carbon panelen.
- Fase 4 Afwerking
Alles klaar maken voor het poedercoaten en onderdelen spuiten
- Fase 5
Auto weer opbouwen en aan het lopen maken
Nog genoeg werk voor de boeg maar over een half jaar moet hij toch wel klaar zijn
Check dit
http://www.mathijssentechnics.nl
en dan even de galerij dan Super 7
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109