Remvloeistof snel leeg?
- Blauwe Parel
- forum-gebruiker
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:42
Remvloeistof snel leeg?
Ik merk zelf dat mijn remvloeistofpotje behoorlijk snel leeg raakt. Of tewel hij zou ergens vloeistof moeten verliezen.
Als ik mijn rempendaal stevig intrap dan voel je ook dat het rempedaal onder je wegzakt.
Wat kan het zijn waardoor de remvloeistof zo snel opgaat?
Zou het misschien de hoofdremcilinder kunnen zijn? Zo ja wat zou dat dan ongeveer gaan kosten als reparatie bij de dealer? (voor diegene die bij opel werken)
As ik een tijdje als ik stil sta het pendaal inhou dat zie ik aan de onderkant of op de plaats waar de auto staat geen lekkage.
Het gaat overigens om een astra opc.
Hebben de astra's overigens een hydraulische koppeling of een gewone?
Als ik mijn rempendaal stevig intrap dan voel je ook dat het rempedaal onder je wegzakt.
Wat kan het zijn waardoor de remvloeistof zo snel opgaat?
Zou het misschien de hoofdremcilinder kunnen zijn? Zo ja wat zou dat dan ongeveer gaan kosten als reparatie bij de dealer? (voor diegene die bij opel werken)
As ik een tijdje als ik stil sta het pendaal inhou dat zie ik aan de onderkant of op de plaats waar de auto staat geen lekkage.
Het gaat overigens om een astra opc.
Hebben de astra's overigens een hydraulische koppeling of een gewone?
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11174
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Ja, ga gewoon dit eens doen, kijk eens waar die kan lekken. Ga sowieso eens onder liggen, waar issie nat ?
Pak je een doek, veeg je overal even schoon, na 2 daagjes, als je olie verliest, kijk je waar die weer nat is.
Zo zoek je hem. kHeb bij oude huisgenoot van me wel gezien, Golf II gewoon 1 kant achter zeikes nat als je het zo doet. Hoppa, gevonden.
Pak je een doek, veeg je overal even schoon, na 2 daagjes, als je olie verliest, kijk je waar die weer nat is.
Zo zoek je hem. kHeb bij oude huisgenoot van me wel gezien, Golf II gewoon 1 kant achter zeikes nat als je het zo doet. Hoppa, gevonden.
- Blauwe Parel
- forum-gebruiker
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:42
@ Laagvlieger Heb het getest maar kon zoiezo op de grond nergens nattigheid vinden. Bij de voorvelgen (zaten er net nieuw op dus ook de binnenkant was nog schoon) kon ik ook geen lekkage ontdekken. Bij de achtervelgen (schijfremmen) heb ik overigens nog niet gecheckt.
@ watahyahknow De opc heeft schijfremmen achter. Heb niet echt gemerkt dat de motor rookt.
@ Pluggie Heb onder de auto gelegen maar kon geen lekkage vinden. Onder het remvloeistofpotje ook niet overmatige vettigheid.
@ watahyahknow De opc heeft schijfremmen achter. Heb niet echt gemerkt dat de motor rookt.
@ Pluggie Heb onder de auto gelegen maar kon geen lekkage vinden. Onder het remvloeistofpotje ook niet overmatige vettigheid.
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Check ook je remklauwen en schijven of er daar ergens olieresten te vinden zijn van lekkende zuigers in je klauwen, en net even rechts van het midden boven je achteras zit ook een verdeelblokje waar ie kan lekken
Achter ook even naar je klauwen en velgen kijken of je niks ziet. Als ie écht nergens lekt dan zit het idd waarschijnlijk intern in je hoofdremcilinder, maar als je zó snel druk verliest dat je het pedaal voelt zakken, moet het er bijna onderuit piesen, zoniet >>>>hoofdremcilinder
Achter ook even naar je klauwen en velgen kijken of je niks ziet. Als ie écht nergens lekt dan zit het idd waarschijnlijk intern in je hoofdremcilinder, maar als je zó snel druk verliest dat je het pedaal voelt zakken, moet het er bijna onderuit piesen, zoniet >>>>hoofdremcilinder
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Blauwe Parel
- forum-gebruiker
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:42
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Op de sloop een paar tientjes, en ganz neu.... denk ik dat je beter even kan gaan zitten, maar dat weet Laag beter als ik (means : ik heb um nog nooit gemold)Blauwe Parel schreef:wat zijn de kosten ongeveer voor het vervangen van de hoofdremcylinder?
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Blauwe Parel
- forum-gebruiker
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:42
- Blauwe Parel
- forum-gebruiker
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:42
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11174
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11174
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Blauwe Parel
- forum-gebruiker
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:42
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11174
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Blauwe Parel
- forum-gebruiker
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:42
Ben vandaag even bij de dealer geweest.
Volgens de monteur was het niet de koppelingscylinder. Hij "zweette" wel wat maar het was niet noemenswaardig. Als de cylinder echt zou lekker dan zou er wel een druppel onderhangen en zou het schakelen ook veel moeilijker gaan.
Bij het indrukken van het rempendaal leek het wel alsof er wat lucht in de leidingen zat maar dat was verder ook niet de oorzaak.
Donderdag gaat hij terug naar de dealer en dan kijken ze op de brug of ze ergens aan de onderkant een lekkage kunnen vinden en halen ze het remvloeistofpotje en/of hoofdremcylinder los om te kijken of deze soms lekt in de rembekrachtiger/booster.
Ik hou jullie op de hoogte. Of heeft iemand anders nog ideën?
Volgens de monteur was het niet de koppelingscylinder. Hij "zweette" wel wat maar het was niet noemenswaardig. Als de cylinder echt zou lekker dan zou er wel een druppel onderhangen en zou het schakelen ook veel moeilijker gaan.
Bij het indrukken van het rempendaal leek het wel alsof er wat lucht in de leidingen zat maar dat was verder ook niet de oorzaak.
Donderdag gaat hij terug naar de dealer en dan kijken ze op de brug of ze ergens aan de onderkant een lekkage kunnen vinden en halen ze het remvloeistofpotje en/of hoofdremcylinder los om te kijken of deze soms lekt in de rembekrachtiger/booster.
Ik hou jullie op de hoogte. Of heeft iemand anders nog ideën?
- Blauwe Parel
- forum-gebruiker
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:42
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11174
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Blauwe Parel
- forum-gebruiker
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:42
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11174
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer: