Velg word gloeiend heet
- Charles 16V
- forum-gebruiker
Velg word gloeiend heet
Ik merkte pas dat mijn rechter voorwiel gloeiend heet was. ook van mijn rem kwam ontzetten veel warmte en af en toe een pluimpje rook vanaf.
Ik heb niet raar geremd en ook niet hard. merkte wel dat de auto wat meer begon te trillen. Ik heb hem even laten staan en ben daarna terug naar huis gereden. het trillen was weg maar de velg rechts bleef super warm.
Waar kan dit aan liggen???
Ik heb niet raar geremd en ook niet hard. merkte wel dat de auto wat meer begon te trillen. Ik heb hem even laten staan en ben daarna terug naar huis gereden. het trillen was weg maar de velg rechts bleef super warm.
Waar kan dit aan liggen???
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Charles 16V
- forum-gebruiker
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
kan best ook wel een en ander verbrand zijn.
Je remblok kan zo en zo wel weggebrand zijn.
Ook heb je risico dat de rubber afdichting van de remzuiger verbrandt
Maare hoe kan je remvastlopen?
Ze zitten er pas onder toch? Wel keramisch of koper vet gebruikt en het remanker goed ontroest?
Ze zitten er pas onder toch? Wel keramisch of koper vet gebruikt en het remanker goed ontroest?
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Charles 16V
- forum-gebruiker
Heb alles goed gedaan. genoeg kopervet en op de geleiding stukken even met de taalborstel over.Laagvlieger schreef:kan best ook wel een en ander verbrand zijn.
Maar aan die kant ging wel de zuiger zoiezo al wat minder goed terug.
maar mijn pedaal kunm je bijna tot onder induwen. denk toch maar even olie verversen
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
De zuiger van je rem zit vast in je remcilinder...bijna 100% zeker dat het dat is! Ik heb precies hetzelfde gehad: velg super heet, stuur trillen bij langere afstanden rijden enz enz.
Soms als dat afdichtingsrubbertje niet goed meer afsluit loopt er water en vuil in & kan de wand van je zuiger en/of je cilinder gaan roesten. Gevolg: het gaat allemaal niet meer zo soepeltjes en blijft op den duur steken!
Oplossing: even de boel uit elkaar halen, opschuren, remmenvet eraan & terug in elkaar fietsen...
Soms als dat afdichtingsrubbertje niet goed meer afsluit loopt er water en vuil in & kan de wand van je zuiger en/of je cilinder gaan roesten. Gevolg: het gaat allemaal niet meer zo soepeltjes en blijft op den duur steken!
Oplossing: even de boel uit elkaar halen, opschuren, remmenvet eraan & terug in elkaar fietsen...
- Rallyastra
- Oud-Clublid
Heb alleen de klauwen, zijn in hele goede staat en al netjes rood geverft, past er zo op bij Hennie boomkamp kun je 4 gaats turbo schijven kopen, remt stukken beter 100 euro voor 2 klauwenoenatje schreef:wat kost dat? en past dat op een gsi?Rallyastra schreef:Denk dat je rem aanloopt, zou je het hele spul eens los moeten halen en gangbaar maken. Ik heb eventueel nog wel turbo remmen liggen is ook leuk spul
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
- Charles 16V
- forum-gebruiker
- Charles 16V
- forum-gebruiker
-
- forum-gebruiker
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Charles 16V
- forum-gebruiker