aanhaalmomenten ASTRA GSI
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 25 jul 2005 14:41
- Locatie: venlo
aanhaalmomenten ASTRA GSI
ik ben op zoek naar de aanhaalmomenten van Astra GSI 2.0 8v van 1992 wie kan me hier aan helpen ik kan ze zosnel niet op internet terug vinden
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 25 jul 2005 14:41
- Locatie: venlo
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
die waarde klopt niet plugz.pluggie schreef:Aanhaalmomenten in Nm (kgf.m) Vraagbaak
C20NE: 25Nm (2.5), 3 x 60 graden, warmdraaien, en nog een 30 tot 45 slag.
*let op! nieuwe cylinderkopbouten gebruiken.
Natrekken hoeft niet en in een keer 3 X 90 moet ie hebben.
Vraagbaak heeft het wederom fout
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 25 jul 2005 14:41
- Locatie: venlo
Pfff ! Lekker boekkie !Laagvlieger schreef:die waarde klopt niet plugz.pluggie schreef:Aanhaalmomenten in Nm (kgf.m) Vraagbaak
C20NE: 25Nm (2.5), 3 x 60 graden, warmdraaien, en nog een 30 tot 45 slag.
*let op! nieuwe cylinderkopbouten gebruiken.
Natrekken hoeft niet en in een keer 3 X 90 moet ie hebben.
Vraagbaak heeft het wederom fout
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 25 jul 2005 14:41
- Locatie: venlo
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 25 jul 2005 14:41
- Locatie: venlo
daar twijfel ik ook niet aan vond die 4x 90 wel een beetje gek denk dat de cilinderkop er blij mee zal zijn
ik denk dat dit ook één van de weinige motors van opel waar ik nog niet aan gewerkt heb want als je hem goed warm laat lopen doet die koppaking helemaal niets maarja je hebt van die beulen rondlopen
en Laagvlieger bedankt voor de juiste gegevens
waar herken je de cilinderkop aan want er waren 2 soorten koppen voor de 2.0 8v van 1992 want ik zag op op Hbase.nl dat er 2 soorten distributieriemen waren er zitten 2 tanden verschil in
ik denk dat dit ook één van de weinige motors van opel waar ik nog niet aan gewerkt heb want als je hem goed warm laat lopen doet die koppaking helemaal niets maarja je hebt van die beulen rondlopen
en Laagvlieger bedankt voor de juiste gegevens
waar herken je de cilinderkop aan want er waren 2 soorten koppen voor de 2.0 8v van 1992 want ik zag op op Hbase.nl dat er 2 soorten distributieriemen waren er zitten 2 tanden verschil in
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 25 jul 2005 14:41
- Locatie: venlo
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Twee type koppen? GEEN idee. Je hebt de C20NE en de 20SEH. beide hebben dezelfde kop.
Verschil in tanden klopt.
Oude type C20NE heeft geen spanrol, die span je met de waterpomp.
Nieuwere heeft automatische spanrol, en heeft dus een andere riem.
Verschil in tanden klopt.
Oude type C20NE heeft geen spanrol, die span je met de waterpomp.
Nieuwere heeft automatische spanrol, en heeft dus een andere riem.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 10 feb 2004 17:58
- Locatie: Lommel (België)
Je hebt idd twee verschillende types van c20ne:
- Het oude type (uit Kadet en Astra t/m 1992):
De distributieriem afkasting heeft een ronde vorm. Meer en grofere tanden op de tandwielen (deze zijn ook groter), en wordt idd met de waterpomp opgespannen (hier zit ook verschil in, der ziet vanachter op de waterpomp een plaatje waar je je afkasting over heen bouwt) Aandrijving van je servopomp en alternator gebeurt met een dubbel V-riem.
-Het niewue type (uit Astra vanaf 1993):
De distributieriem afkasting heeft een vierkante vorm. Kleinere tanden maar meer op kleinere tandwielen, een spanrol, een andere olieppomp (hier zit de beugel op om de spanrol op te zetten)
Aandrijving van je servopomp en alternator gebeurt met een multie-riem
Er zit dus verschil in de krukas tandwielen, het nieuwe type heeft er nog een dikke ring opzitten, die er voor zorgt dat je multieriem polie ver genoeg uit de motor komt.
De onderblokken en koppen zijn hetzelfe, en daarmee is de distriebutie perfect over te zetten, mist je wel de oliepomp (wel en nieuwe oliekeerring in je oilepomp steken, hier kan je niet meer aan als je blok in de auto ligt, en lekken gelijk hell al je niet oppast!!! ) mee over neemt.
Ik weet dit toevallig omdat ik gisteren een hele dag der aan aant klote ben geweest bij mijn astra, en het lukte perfect, de tijden komen perfect uit.
Ik hoop dat je der iets mee bent,
Grtzz
- Het oude type (uit Kadet en Astra t/m 1992):
De distributieriem afkasting heeft een ronde vorm. Meer en grofere tanden op de tandwielen (deze zijn ook groter), en wordt idd met de waterpomp opgespannen (hier zit ook verschil in, der ziet vanachter op de waterpomp een plaatje waar je je afkasting over heen bouwt) Aandrijving van je servopomp en alternator gebeurt met een dubbel V-riem.
-Het niewue type (uit Astra vanaf 1993):
De distributieriem afkasting heeft een vierkante vorm. Kleinere tanden maar meer op kleinere tandwielen, een spanrol, een andere olieppomp (hier zit de beugel op om de spanrol op te zetten)
Aandrijving van je servopomp en alternator gebeurt met een multie-riem
Er zit dus verschil in de krukas tandwielen, het nieuwe type heeft er nog een dikke ring opzitten, die er voor zorgt dat je multieriem polie ver genoeg uit de motor komt.
De onderblokken en koppen zijn hetzelfe, en daarmee is de distriebutie perfect over te zetten, mist je wel de oliepomp (wel en nieuwe oliekeerring in je oilepomp steken, hier kan je niet meer aan als je blok in de auto ligt, en lekken gelijk hell al je niet oppast!!! ) mee over neemt.
Ik weet dit toevallig omdat ik gisteren een hele dag der aan aant klote ben geweest bij mijn astra, en het lukte perfect, de tijden komen perfect uit.
Ik hoop dat je der iets mee bent,
Grtzz
It's Alive Again!!!!! Go Baby Go!!!
- Caveman
- forum-gebruiker
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 20 apr 2005 13:07
- Locatie: Beringen (B)
- Contacteer:
Gewoon ARP kopbouten gebruiken.
Twee keer op het juiste aanhaalmoment aandraaien en dan nog een hoek en klaar is kees. Niet warmdraaien ofzo.
Twee keer op het juiste aanhaalmoment aandraaien en dan nog een hoek en klaar is kees. Niet warmdraaien ofzo.
Gisteren kwam ik een vrouw in een T-shirt tegen met op borsthoogte de tekst: "Feel Good!" Over twee weken moet ik voor de rechter verschijnen.
My Astra Phase III
My Astra Phase III
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 25 jul 2005 14:41
- Locatie: venlo